Uppfinningsrikt!

Har så sköna kollegor så jag får kramp i magen ibland av alla deras påhitt. Jag åkte runt i knallorangea typ fiskekläder/regnkläder och kände mig som en mupp, så åker Jared runt i denna skapelse och jag tänkte - där är en mupp till.

So come on, spin me around. Now I don’t wanna go home

Idag efter jobbet åkte jag direkt till Eskilstuna för att bleka tänderna. Blev riktigt nöjd! Hon som gjorde tandblekningen var hur duktig som helst! IIh!

Nu är det inte långt kvar innan jag och Malin drar till Gotland! Längtar ihjäl mig! Ska bli så kul! ♥

Vi ska spele på keejno bakom riiingmjuuuren.

Life goes on.

Full rulle, hela tiden! Ingen vila här inte.

Helgen har varit grym! Först i fredags åkte jag hem till min fina JessieFrie och pratade ikapp om allt vi missat under de olidliga månader vi varit åtskillda! Såg film och dagen efter körde vi picknick-frukost vid sjön.

Därefter åkte jag vidare till nästa fina vän, Malin. Vi åkte och spelade boule med några av hennes kompisar. Boule är sjukt trist. Men sällskapet var roligt iallafall! Sedan hängde vi under hela söndagen och såg film, pratade osv.
As gott!

Gårdagen spenderades med kollegor på personalfest. Fick panga lerduvor! Sjukt kul!

Och denna dag bestod av hörlure-shopping och besök av mormor!

Min helg med Malin!

Picknick vid Gripsholms slott:
Glass vid hamnen i Strängnäs:

Kräftfest med mupphattar:

Lunch vid hamnen:

Onsdag.

Ska ut i det fina vädret och gå en promenad. Ska även försöka hitta ett jävla fyrklöver :)

Picknick vid en ruin med fina vänner.

Försökte hitta fyrklöver och vi gick runt som fyra kacklande hönor och letade. Tyvärr hittade vi inte ett enda. Men mitt hopp har inte dött än. Innan "sommaren" är slut ska jag ha ett fyrklöver.

Jag följer med dig hem ikväll. För jag vill inte vara själv.

Modell: Jag
Fotograf: Jeanette Nilsson

En picknick en vanlig torsdag.

Tog med vin, jordgubbar och annat gott ut till sjön och hade det mysigt.

Vatten ligger mig varmt om hjärtat.

Skål för vänskap & livet.

Jordgubbar kommer jag sakna nu när hösten närmar sig.

Portugal

Portugalresan var så otroligt bra och jag ville aldrig åka hem. För det mesta hängde vi på stranden eller åt (hehe). Men förutom det så gjorde vi faktiskt lite utflykter.

Vattnet var ISKALLT. Det var seriöst som att bada en isvak. När jag skulle gå i vattnet så visste jag att det skulle vara svinkallt men ändå fick jag en chock när jag kände på det. Det var liksom ÄNNU kallare än jag trodde i huvudet.

Men efter några dagar vet jag inte om jag vande mig eller om temperaturen i vattnet steg för då blev det faktiskt rätt skönt.

Vi åkte turistbuss och såg hur omgivningen i Albufeira var. Fantstiskt vackert och mitt hjärta slår alltid fortare när jag är i ett land som har palmer. Jag älskar palmer.

Vi var även inne i stan och kikade i deras butiker. Jag hittade en jättefin inredningsbutik och jag vill typ skaffa ett hus med 900 rum att inreda efter all inspiration man fick där.

Vi åkte ett jätteonödigt blått tåg, som saknade AC. Det gick väl an när tåget var i rörelse och man fick luft på sig. Men så fort det stod still satt man ihopträngda och lökade på varandra. Inte var det någon speciellt fin utsikt man fick se heller när man åkte det där jävla tåget.

Sandskulpturer.
----
Åkte parasailing. När man åker fallskärm efter en båt. Sjukt kul! Men även läskigt.
---

Var på kändisspaning. Stod och väntade i en lång taxikö när en taxi med två killar med stora hår kom, som pekade och tittade ut genom taxin på något bakom oss. Tänkte "det där ser ut som..." så började tjejerna längre fram i taxikön att gallskrika och killarna i taxin ler och börjar sjunga "I'm sexy and I know it". Alltså var det LMFAO jag såg där. I Portugal. I Albufeira. Och de åkte förbi i en taxi. VAD ÄR ODDSEN??
Reklam-flygplanen åkte senare med en banderoll där det stod att de skulle spela 7 Augusti någonstans där i Albufeira. Coolers!

Det skeppet har gått på grund.

Imorgon kommer försenade inlägg som borde varit uppe för ett tag sen. Håll ut eller nått. Heh.

Portugal

Åt en äkta portugisisk måltid:

Fick lära mig att vid en brand ska man rulla in städerskan i mattan:

Åkte en buss som absolut ingen annan turist åkte:

Har haft en jättebra semester i Portugal och det var motvilligt jag åkte hem. Men har varit med om så mycket kul, så det kommer ett seriösare inlägg om resan senare.